Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3·6·9
  • Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3·6·9

Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3·6·9

30 kapsułek

19,90 zł
Brutto

Produkt dostępny na zamówienie

Ilość

 

Bezpieczne Płatności dzięki PayPal i Dotpay

 

Darmowa dostawa od 129 złotych

 

Jesteśmy Dla Was od poniedziałku do piątku 8:00-16:00

Polecane są osobom dbającym o naturalną odporność organizmu, właściwy poziom cholesterolu, a także prawidłowe funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego oraz pracę mózgu. Witamina E to naturalny przeciwutleniacz, wspomagający ochronę organizmu przed procesami starzenia oraz utlenieniem kwasów tłuszczowych.

Kwasy omega-3

Kwasy omega-3 obniżają poziom cholesterolu złego (LDL), choć w mniejszym stopniu niż omega-6, i podnoszą poziom dobrego (HDL), czego omega-6 nie potrafią zrobić. Ale przede wszystkim obniżają poziom triglicerydów. Mają silne działanie przeciwzapalne, co jest wykorzystywane w profilaktyce i leczeniu wielu chorób. Najważniejsze z nich – kwasy DHA i EPA stanowią wyjątkowy budulec naszych komórek. Dzięki nim błona komórkowa lepiej funkcjonuje, a to usprawnia wszystkie procesy życiowe już od poczęcia. Kwasy omega-3 poprawiają pracę mózgu, serca, zapobiegają powstawaniu zakrzepów i zatorów, przeciwdziałają procesom zapalnym w tętnicach, zmniejszając tempo rozwoju miażdżycy. Zwiększają odporność organizmu, chronią przed zaburzeniami emocjonalnymi i chorobami nowotworowymi. Stosuje się je w leczeniu łagodnego nadciśnienia tętniczego, astmy oskrzelowej, atopowego zapalenia skóry, depresji, głównie u kobiet w ciąży, gdy niewskazane jest przyjmowanie leków antydepresyjnych. Są niezbędne do kształtowania i pracy mózgu już od początku życia płodowego.

Najlepsze źródła kwasów omega-3: tłuste ryby morskie pochodzące z zimnych wód: halibut, łosoś, śledź, dorsz, makrela, sardynki oraz owoce morza (kwasy DHA i EPA). Kwasy omega-3 są także w oleju lnianym i orzechach włoskich (kwas alfa-linolenowy).

Kwasy omega-6

Kwasy omega-6 obniżają poziom cholesterolu całkowitego i złego LDL, mogą też, niestety, obniżać nieco poziom cholesterolu dobrego HDL. Nie mają wpływu na poziom triglicerydów we krwi. Są budulcem komórek, biorą udział w produkcji wielu hormonów, w tym neuroprzekaźników (połączenia między komórkami nerwowymi mózgu), usprawniając pracę centralnego układu nerwowego. Kontrolują ciśnienie krwi, pracę nerek, serca, układu trawiennego. Wspomagają leczenie zaburzeń hormonalnych, cukrzycy typu 2, chorób skóry.

Najlepsze źródła kwasów omega-6: olej sojowy, słonecznikowy, kukurydziany i wyprodukowane z nich margaryny, pestki dyni, słonecznika, sezamu, migdały, a także orzechy ziemne i awokado. Ale uwaga: średniej wielkości awokado to aż 432 kcal, a 10 orzeszków ziemnych – 56 kcal. Niedobory kwasu gamma-linolenowego występujące w okresie starzenia uzupełni olej z ogórecznika albo wiesiołka.

Kwasy omega-9

Kwasy omega-9 obniżają poziom cholesterolu całkowitego i złego (LDL), nie obniżając jednocześnie dobrego (HDL). Są budulcem każdej komórki, pomagają utrzymać serce w zdrowiu, zachować prawidłowe ciśnienie krwi i chronią przed nowotworami. W krajach śródziemnomorskich, gdzie spożycie kwasów omega-9 jest wysokie, wskaźnik zachorowań na miażdżycę, a tym samym na niedokrwienną chorobę serca jest bardzo niski.

Najlepsze źródła kwasów omega-9: oliwa (mętna, z osadem, jest jednocześnie bogata w antyoksydanty), olej rzepakowy, sojowy, sezamowy, orzechy ziemne.

D00756

Specyficzne kody

Komentarze

Napisz swoją opinię

Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3·6·9

30 kapsułek

Napisz swoją opinię